Πέμπτη, Οκτωβρίου 19, 2006

Στην από κει μεριά



Ένας καθώς πρέπει κοινωνικός αποκλεισμός

Μία από τις μορφές του κοινωνικού αποκλεισμού είναι εκείνη που στερεί σε ανθρώπους ευκαιρίες για εργασία και δημιουργία -και επομένως τη δυνατότητα ενσωμάτωσής τους στο κοινωνικό σύνολο- εξαιτίας της προχωρημένης ηλικίας τους. Εξοστρακίζονται δηλαδή οι άνθρωποι από την κοινωνική δραστηριότητα, καταδι­κάζονται σε κοινωνικό λήθαργο, για λόγους που δε στηρίζονται στην ιατρική και την επιστήμη, αλλά χάρη των αξιών και των προτεραιοτήτων που έχει επιβάλλει το υπάρχον κοινωνικό και πολιτιστικό μοντέλο.
Οι άνθρωποι που νιώθουν υποχρεωμένοι να ταξινομούν τους άλλους ανθρώπους, χρησιμοποιούν για ευκολία τη χρονολογική τους ηλικία. Έτσι η χρονολογική ηλικία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο εξουσίας και ελέγχου.
Το πρόβλημα είναι ότι στην κοινωνία μας, που χαρακτηρίζεται από τον ξέφρενο ανταγωνισμό και την ταχύτητα, δεν υπάρχει θέση για την ελαττωμένη ψυχοκινητική ταχύτητα των ηλικιωμένων. Από όλους αναγνωρίζεται ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου η ταχύτητα είναι κρίσιμη - όπως ένας γρήγορος ελιγμός για την αποφυγή ενός απρόσεκτου οδηγού. Υπάρχουν όμως πάμπολλες περιπτώσεις όπου η κρίση, η εμπειρία και η αίσθηση του σκοπού μετράνε πολύ περισσότερο από μια γρήγορη κίνηση που δεν αποσκοπεί συγκεκριμένα κάπου.
-----------
Η Αιωνιότητα παίρνει σάρκα και οστά όταν τα βήματά σου συνεχίζουν να πηγαίνουν ενώ εσύ έχεις φύγει

Όταν το άρωμά σου συνδέεται εν τη απουσία σου με τους αδένες των ανθρώπων για να εκκρίνουν πάθη και έρωτες

Όταν το σχήμα της μορφής και της δημιουργίας σου βρίσκεται στα χείλη και τα μολύβια ανθρώπων που δεν έτυχε να σε γνωρίσουνε όσο ζούσες. Άλλωστε γι' αυτούς τίποτε δεν άλλαξε τώρα που έφυγες. Η παρουσία σου ήταν όχι ένα ον οπτικής απτής συνάντησης, αλλά ένα ον- βιβλίο, ένα ον- μουσική, ένα ον-αγάπη

Και συ τότε στην αντίπερα όχθη να ξεχωρίζεις πιο πολύ κι απ' τους εναπομείναντες στην από δω μεριά

* Το παραπάνω κομμάτι δημιουργήθηκε εξαιτίας της ανάγνωσης ενός αποσπάσματος από το προσωπικό μου ημερολόγιο, όπου όταν ο γιος μου ο Κωστής ήτανε τεσσάρων χρονών, και του διάβαζα ένα βιβλίο, σε κάποιο σημείο του παραμυθιού πεθαίνει ένα παιδάκι και ο Κωστής με διακόπτει και μου λέει : Μπαμπά γιατί δεν τραγουδήσανε το παιδάκι για να ξεπεθάνει;

(Αυτό πιθανόν προέκυψε από την απάντηση που είχα δώσει σε προηγούμενη αναφορά μου για το πώς ζωντανεύουν οι αντάρτες που έχουν πεθάνει, και του είχα πει ότι αυτό γίνεται όταν οι άνθρωποι τους τραγουδάνε)
---------------------------------

Xρόνια παλεύω να μάθω πού επιστρέφει τελικά η ανάταση της ψυχής που ο καθένας νιώθει στα ορόσημα της ζωής του, σαν όπως έχοντας ώρες ή μέρες πεζοπορήσει και ξαφνικά βρίσκεται στην κορφή ενός όρους, λουσμένος στο διάφανο φως, να αγναντεύει με χίλια μάτια τον ατέλειωτο ορίζοντα του κόσμου

Πού κατατίθεται η κραυγή της ψυχής του, όταν μόλις έχει τελειώσει ένα έργο ζωής και κάθεται σιωπηλά στην αχλή μιας ηδονής, μοναδικής για το είναι του;
Ποιος άλλος είναι ο αποδέκτης μιας εξαίσιας ερωτικής πανδαισίας, ολόσωμης και ολόψυχης σύντηξης στα αλώνια των ονείρων, πέρα από τους φυσικούς της εταίρους;

Ποια γνώση κρύβεται πίσω από την αναζήτηση για τους δρόμους που ταξιδεύουν τούτες οι αισθητικές και νοητικές ανατάσεις; Πόσο μακριά πάνε πέρα από την ηδονή ή την ευτυχία των προσώπων; Ακόμη πέρα και από την ωρίμανσή τους, το ανέβασμα ή το σμίλευμα της τελειότητάς τους;
Είναι γιατί νιώθουμε το χρόνο να διαστέλλεται τούτες τις στιγμές, να παίρνει φτερά και να δραπετεύει από την βαρύτητα των σωμάτων και των προσώπων. Κάτι σαν να συνεχίζεται ο χρόνος πέρα από το περίγραμμα της ζωής και της πράξης, σαν τον κομήτη που η ουρά του απλώνεται και ασημώνει όλο τον ουρανό

Ναι, αυτό είναι που δημιουργεί την σύγκρουση και την αναζήτηση του άρρητου. Η βεβαιότητα της αθανασίας για πράξεις ύψιστης αισθητικής, όπως αυτές που μπορεί να λειτουργούνται από δυο σώματα ένα αυγουστιάτικο βραδινό, ψηφίδες στο γέμισμα του φεγγαριού

Είναι που η ομορφιά που γεννιέται από τις πράξεις, διαχέεται, διαστέλλεται και αγγίζει τα πρόσωπα, αλλά δεν επιστρέφει σ' αυτά. Τα ραντίζει με το άχραντο μυστήριό της και φεύγει. Προκύπτει από την ύλη, από τα πρόσωπα, αλλά δεν πεθαίνει μαζί τους, δε φυλακίζεται ανάμεσά τους. Τα γαληνεύει και τα χαιρετάει στη στιγμή. Εξακοντίζεται στο στερέωμα, στην αέναη συνάθροιση αισθητών και ανεπαίσθητων δονήσεων όλων των ανθρώπων από γέννησης του κόσμου, σε ένα απόλυτο και αιώνιο φως Τι να κρύβεται πίσω από την αίσθηση ότι δεν μπορεί να είμαστε μόνο εμείς οι αποδέκτες, εμείς που είμαστε ταυτόχρονα και οι δημιουργοί αυτής της ανάτασης; Έτσι που αν τύχει και βρεθείς μια ξάστερη νύχτα με όλα τα φώτα της ψυχής σου ανοιχτά, θα μπορέσεις να αφουγκραστείς και τις δικές σου χορδές, τις δικές σου φωτεινές διαδρομές να πάλλονται σ'αυτή την ουράνια συμφωνία. Άκου.
------------------

Η μεταμόρφωση

Άφησέ με
Αν συνεχίσω, ρυάκι όπως είμαι,
θα στερέψω θα ρουφηχτώ από τη γη
και θα χαθώ

Ίσα που προλαβαίνει
να με πάρει ο άνεμος
να με κουβαλήσουν στις πλάτες τους
τα σύννεφα
σε άλλους τόπους

Να γίνω
βροχή και
λίμνη, λάσπη, ωκεανός
για να εξακολουθώ να υπάρχω
μέσα από την αναίρεση της παρουσίας μου
παρών μέσα από τη μη ακεραιότητα μου,
και μετά από το ρυάκι
και μετά από τη βροχή
και μετά από τη λίμνη

Άφησε με γιατί έτσι μόνο μπορώ να υπάρχω
με πολλές μορφές με πολλές ζωές
και γω θα σ'αγαπώ .....
--------------------
τα ποιήματα και κείμενα είναι απ την προσωπική σελίδα του ανθρώπου που θαύμασα και ψήφισα...
Ήθελα να σας δείξω μερικά
περισσότερες πληροφορίες
  • σ αυτό το site

  • Και ίσως όλο αυτό να το δημοσιοποίησα μόνο και μόνο για να δείξω πως ΔΕΝ είναι όλοι στη Θεσ/κη επιπέδου Ψωμιάδης-Παπαγεωργόπουλος
    Ας μου συγχωρεθεί η επιμονή...είναι που ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί η πόλη μας ΔΕΝ μπορεί να ξεφύγει απο το καταραμένο δίδυμο...

    buzz it!

    20 Comments:

    Blogger r3b3t0skil0 said...

    Αχ βρε alkyoni ότι είναι στις καρέκλες δεν σημαίνει ότι έχουν και εξουσία! :)

    10:02 μ.μ.  
    Blogger fish eye said...

    ..μπορει..κατι να αλλαξει..αυτη την κυριακη..πατριωτακι..φιλια..
    :)))

    10:42 μ.μ.  
    Blogger dimitris said...

    ΔΕΝ τον ξερω το προβαλλομενο ΚΟΥΡΑΚΗ
    ομως θελω να κανω δυο επισημανσεις στο εντυπωσιακο βιογραφικο του που κατα την αποψη μου δειχνει οτι ΑΝΘΡΑΚΕΣ Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ

    {Είναι παντρεμένος με την Κάριν Γραμμενίδου, και έχουν τρία παιδιά, το Στέλιο τον Κωστή και τον Ορέστη}

    1. Ενας ανδρας δεν ειναι παντρεμενος(Υπ-ανδρος ) αλλα νυμφευμενος και μην μου πεις λεπτομερειες γιατι με τετοιο βιογραφικο επρεπε να ξερει οτι οι λεπτομερειες ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ

    2. ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΕΓΩ ο ψηφοφορος πρεπει να πληροφορηθω την οικογενειακη του κατασταση ??? και μαλιστα οτι εχει 3 παιδια?
    μηπως το οτι ειναι Οικογενειαρχης αποτελει πολιτικο κριτηριο για να τον Ψηφισω?
    ΔΗΛ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΑΝΥΜΦΕΥΤΟΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ ?
    Και τι σημαινει 3 παιδια ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΛΟ ΣΠΕΡΜΑ? Δηλ ενας στειρος αντρας δεν ειναι καταλληλος για πολιτικος ??
    ===
    ΞΕΡΩ ΤΙ ΣΚΕΠΤΕΣΑΙ ΓΕΛΑΣ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΛΕΣ ΠΟΛΥ ΤΟ ΨΑΧΝΕΙΣ
    ===
    αλλα νομιζω οτι η πολη σας(εγω ειμαι εδω μονο δυο χρονια) ΕΧΕΙ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΤΕΙ απο το Φαρισαισμο και την Υποκρισια
    ===
    η πολη εχει αναγκη απο ρηξεις ουσιαστικες σε θεματα ΑΡΧΩΝ ωστε να ξανα σκεφτει πολιτικα
    ===
    μια ευκαιρια ηταν να εκλεγουν ΔΥΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ αυτο ηταν μια ρηξη στο πολιτικο γιγνεσθαι της πολης ΚΑΙ ΑΣ ΜΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΕΣ ΜΕ Α ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ ΣΠΕΡΜΑ ΝΑ ΚΟΥΒΑΛΟΥΝ ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΜΥΛΟ ΤΟΥ ΨΩΜΙΑΔΗ και των λοιπων

    10:54 μ.μ.  
    Blogger dimitris said...

    φυσικα αν διαβασεις και την δηλωση του Κουρακη 18/10 θα βρεις και απαντηση στο ερωτημα σου .
    ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΓΥΡΟ ?
    το διλλημα ειναι υπαρκτο και πραγματικο Τι προτεινει ?
    =====Τ Ι Π Ο Τ Α=====
    ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ η ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ ειναι ιδια με τον ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟ
    ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ αντι να παρει θεση οπως απο ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ πρεπει να κανει επικαλειται μια αδιορατη συνειδηση
    ===
    ολοι αυτοι οι οικογενειαρχες βγαζουν σπυρακια και μονο στη σκεψη μιας ΓΥΝΑΙΚΑΣ στο ΔΗΜΟ ή στη ΝΟΜΑΡΧΙΑ

    11:04 μ.μ.  
    Blogger Unknown said...

    ...

    12:10 π.μ.  
    Blogger Alkyoni said...

    @r3b3κλπ εννοείται
    @ με το φεγγάρι αγκαλιά,ναι υπάρχει ελπίδα,αλλά άκουσα σε συζητήσεις,πως απλώς θέλησαν λίγο να "τσαλακώσουν" τον Παπαγεωργόπουλο ... μεθαύριο θα του προσφερθελι πάλι ο "θώκος" κι εμείς θα μείνουμε ν απορούμε..
    @δημήτρη τί προτείνεις; Κι εσύ αν συμπλήρωνες ένα βιογραφικό,μήπως τα ίδια δεν θα βαζες με άλλα λόγια;
    Οικογενειακή κατάσταση κλπ...
    Δεν ξέρεις τί σκέπτομαι και σίγουρα ΔΕΝ γελάω μαζί σου
    Προβληματίζομαι,το ξαναλέω,πώς γίνεται,άνθρωπος τόσο πολυτάλαντος,αυτά που διάβασες είναι αποσπάσματα από βιβλία του που έχουν εκδοθεί,με τέτοια σκέψη ή ό,τι άλλο να μένει "άγνωστος" στην πλειοψηφία όσων κατοικούμε στη Θεσ/κη
    Και δεν είμαστε που να πάρει σε μεγάλη πόλη.Μια βόλτα στο κέντρο και συναντάς όλους σου τους γνωστούς.Αν είμασταν Αθήνα θα το δικαιολογούσα
    Σε mail που μου έστειλε χτες,μου γραψε στο τέλος κάτι πολύ -για μένα σωστό- "Όπως είδες Δ.,η αφίσσα μας δεν λέει : Δεν θέλουμε την ψήφο σας,τη συμμετοχή σας θέλουμε"
    Μήπως Δημήτρη πέρα απ το όποιος κι αν εκλεγεί την επόμενη Κυριακή,πρέπει να δείξουμε περισσότερο ενδιαφέρον για την πόλη μας;
    Μήπως το μοιρολατρικό αποδεχόμαστε τον Ψωμιάδη και Παπαγεωργόπουλο μας "βολεύει";
    Λέω μήπως..
    Καλημέρα σ όλους
    :)

    10:07 π.μ.  
    Blogger αλκιμήδη said...

    Να προσπέρασω τα πολιτικά σχόλια και να πω ότι έγραψες ένα υπέροχψο κείμενο για την υπόσταση της ανθρώπινης ύπαρξης;
    "άφησε με, με όλες τις μορφές' για χθες, για σήμερα, για αύριο, για όταν δε θα υπάρχω πια;
    Καλημέρα Αλκυόνη

    10:17 π.μ.  
    Blogger Unknown said...

    Ότι ξεκινώντας να γράψω κάτι μου χάλασε την διάθεση... άσε που δεν μου ταίριαζε όλο το κείμενο με την τελευταία παράγραφο και τα υπόλοιπα...

    Τεσπα...

    Την Θεσ/νίκη ποτέ δεν την κατάλαβα στο θέμα. 10 χρόνια άκουγα καθημερινά τον κόσμο να καταριέται την δημοτική και νομαρχιακή αρχή. Όλοι οι φίλοι μου, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης ήθελαν να "τους διώξουν" από την εξουσία. Δεν ξέρω τελικά τί ψήφιζαν οι ίδιοι στις εκλογές, αλλά στατιστικά μιλώντας, δεν μπορώ να καταλάβω πως οι συγκεκριμένοι άνθρωποι χαίρουν της ψήφου του λάου... Είναι από "τα παράδοξα της φύσης"... Εμένα προσωπικά πάντως, τις περιόδους των πολλών χιονιών μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση η φοβερή δισκινησία του μηχανισμού τους...

    Προφανώς το μάρκετινγκ πλέον έχει μεγαλύτερη σημασία από την ουσία.

    10:28 π.μ.  
    Blogger NinaC said...

    Εγώ θα επιμείνω, για άλλη μια φορά, σε αυτό που λέω πάντα: οι λαοί έχουν τους κυβερνήτες που τους αξίζουν.
    Τελεία. Και παύλα_

    10:43 π.μ.  
    Blogger Alkyoni said...

    alci τα κείμενα ΔΕΝ είναι δικά μου
    είναι αποσπάσματα από βιβλία του ποίηση και μη
    Darth όντως δεν... απλά το πα και πιο πάνω παρουσιάζοντας στο μπλογκ ένα δείγμα "γραφής" του ήθελα να "δείξω" πως η Θεσ/κη (και το επαναλαμβάνω) ΔΕΝ είναι μόνο η κουλτούρα της ελληνικής μελό ταινίας της δεκαετίας του 60 Ξανθόπουλος κλπ κλπ

    10:45 π.μ.  
    Blogger Alkyoni said...

    δεκτόν Dol για την πλειοψηφία ναι
    έχει αυτούς που της αξίζει
    πρόταση έχεις ν αλλάξει κάτι;;;
    Φιλί

    10:46 π.μ.  
    Blogger NinaC said...

    Δουλειά για τη δημιουργία συνείδησης και συνεχής επαγρύπνηση, μετά, για τη διατήρσή της.

    Αυτό μόνο.

    1:43 μ.μ.  
    Blogger Unknown said...

    Βρε εγώ το ξέρω, θεωρώ ότι όλες αυτές οι διαμάχες μεταξύ πόλεων είναι θέμα "άγνοιας" της ζωής εκεί και ζήλεια γι' αυτό που δεν έχουν αμφότεροι. Κάθε πόλη έχει το χρώμα της (όχι πολιτικό εεε;) Άλλωστε έχω πάρα πολλούς καλούς καρντάσιδες...

    Βρε CD μου, τί γίνεται με όσους δεν θέλουν; Όσο και να προσπαθείς δεν γίνεται να τους εξαναγκάσεις να καταλάβουν. Πρέπει να το κάνουν μόνοι τους...

    2:48 μ.μ.  
    Blogger ΠΡΕΖΑ TV said...

    Δεν υπαρχουν απαντησεις...

    10:27 μ.μ.  
    Blogger 114ΛΕΞΕΙΣ said...

    Εξαιρετικό κείμενο αγαπητή. Τίποτα άλλο.

    12:57 π.μ.  
    Blogger Markos said...

    Μια σκέψη. Ποιος είπε ότι η Θεσσαλονίκη είναι το δίπολο Ψωμιάδης-Παπαγεωργόπουλος;

    Και μια δεύτερη. Ίσως περισσότερο σημαντική.
    Γιατί ο αποκλεισμός από την παραγωγική διαδικασία να είναι και κοινωνικός αποκλεισμός;
    Μήπως έχουμε πέσει όλοι στη "λούμπα" του λεγόμενου φιλελευθερισμού και θεωρούμε μόνο τις κερδοφόρες οικονομικές διαδικασίες ως αποδεκτές κοινωνικές λειτουργίες;

    Καλή σου ημέρα
    Και με τη νίκη..

    11:24 π.μ.  
    Blogger nyctolouloudo said...

    Άλκη, την καλημέρα μου και να κάνεις αυτό που εσύ θεωρείς σωστό!

    2:55 μ.μ.  
    Blogger Κωστής Γκορτζής said...

    Αλκυόνη συμφωνώ ότι η θεσσαλονίκη δεν εκφράζεται μόνο από το δίδυμο. Εξ άλλου ο Νομάρχης εκλέχτηκε από το 35,6% αυτών που ψηφίζουν στο Νομό (αν υπολογίσεις Αποχή και Άκυρα-Λευκά). Αν υπολογίσεις και τα παιδιά που δεν ψηφίζουν, αλλά πολλά καταλαβαίνουν, που τους έχουν κάνει ανέκδοτα, ε, τότε αντιλαμβάνεσαι την πραγματική τους διάσταση...
    Ναι, ο Κουράκης είναι διαφορετικός αλλά, κι αυτός έχει συντελέσει στην επικράτηση των άλλων στο μικρό πολιτικό σκηνικό. Πάσχει από ιδεολογική σύγχυση. Νόσο καλοήθη που οφείλεται στο γεγονός ότι σκέπτεται! Όπως κι οι περισσότεροι από εμάς εδώ στο Δίκτυο... Η ιδεολογική του σύγχυση μαζί με την ιδεολογική ακαμψία του αγαπητού Αγάπιου, τους καθιστά απλά μια πινελιά χρωματικής ευαισθησίας, μια ανεπαίσθητη πνοή, στο ακίνητο -σε κώμα- και γκρίζο τοπίο της πόλης μας.

    7:13 μ.μ.  
    Blogger annamaria said...

    Οχι μονο η πολη σου αλλα η Ελλάδα ολοκληρη δε θα μπορεσει ποτε να απαλλαγει απο δυο οικογενειες και εσυ μιλας για το διδυμο??

    Συγχωρήστε με, αλλά πιστεύω ότι δεν υπάρχουν Ρομπεν των δασών.
    Κανείς τους δε νοιάζεται για τίποτα και για κανέναν .
    (μιλώ για τους πολιτικούς και αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με την πολιτική)
    Αλκυόνη,
    μη σπαταλιεσαι υποστηρίζοντας και θαυμάζοντας τους.
    Πολύ φοβάμαι ότι κάποια μέρα θα σε απογοητεύσουν.

    9:13 μ.μ.  
    Blogger GerasimosGR said...

    Μάλλον σ' αυτό το κομμάτι ξέχασες να αναφέρεις, ότι ήταν πιθανόν παρόν ο πατέρας του και του διάβαζε.
    *Το παραπάνω κομμάτι δημιουργήθηκε εξαιτίας της ανάγνωσης ενός αποσπάσματος από το προσωπικό μου ημερολόγιο, όπου όταν ο γιος μου ο Κωστής ήτανε τεσσάρων χρονών, και του διάβαζα ένα βιβλίο, σε κάποιο σημείο του παραμυθιού πεθαίνει ένα παιδάκι και ο Κωστής με διακόπτει και μου λέει : Μπαμπά γιατί δεν τραγουδήσανε το παιδάκι για να ξεπεθάνει;
    *
    Τώρα για το θέμα ότι τους μεγαλύτερους σε ηλικία, πολύ δύσκολα τους δέχονται σε δουλειές, ναι, όντως συμβαίνει για δικούς τους λόγους, που όλων ο νους μας μπορεί να πάει. Και έχει σχέση με το συμφέρον κάθε επιχείρησης. Ισχύει φυσικά και το άλλο, επιχειρήσεις να κάνουν το βίο αβίωτο σε υπαλλήλους που δουλεύουν τετράωρο ή εξάωρο, προκειμένου να τους κάνουν να φύγουν και να μην αναγκαστούν είτε να τους αυξήσουν τη σύμβαση ή να τους κάνουν μόνιμους

    11:22 μ.μ.  

    Δημοσίευση σχολίου

    << Home

    Page copy protected against web site content infringement by Copysca
pe SYNC BLOGS


    ask2use.com: Μόνο αποσπασματική αντιγραφή
    ask2use.com: Απαραίτητη η δωρεά σε φιλανθρωπική οργάνωση
    ask2use.com: Μόνο για μη-κερδοσκοπική χρήση
    ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
    ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια
    website stats Who links to my website?